torsdag 26 april 2012

En höna till påsk

För flera år sedan köpte jag en låda på Panduro lagerförsäljning som innehöll material till att sy en äggvärmare. I år fick jag sytt ihop den och den blev faktiskt klar före påsk så den hamnade på bordet. Barnbarnet gillade att dela ut äggen, han stack ner handen i hålet på "ryggen" och simsalabim så håvade han upp ett ägg till oss var. :)
Tog två foton på den innan jag packade ner den i lådan med påskpyntet. Huvud, kam, näbb, vingar och stjärt är stoppade och hela hönan har vadd och vadden som blev över lade jag i hönan så att äggen ligger mjukt. Hittade inte knappar till ögon som jag blev riktigt nöjd med, skall byta ut dem mot mer "trä"färgade men det får bli nästa gång jag plockar fram påskgrejerna.

Äggen på sidan är applicerade.
Andra sidan ser likadan ut som denna sida.

7 kommentarer:

  1. Så söt din höna är, kul med lite påskpynt också! Kram

    SvaraRadera
  2. Rolig höna och så bra att ha till trollkonster.

    SvaraRadera
  3. Ohh en så härlig höna!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Hihi en sån härlig höna!
    Jättefint nere på gården har ni också ser jag.
    Vi har också en trädgård "på gården" men det är ingen större ordning på den. Nu är det ju bara ungdomar o så gamla kärringen jag då förstås som bor i huset o ungdomarna verkar inte vara speciellt intresserade av blommor o sådant..
    Jag håller på o sy såslakan till Noahs spjälsäng - med lappar som är broderade med fotn på Noah o föräldrar...man måste ju göra ngt av testerna...
    Kramis o ha det jättebra!

    SvaraRadera